گروه سنگ نوردی شهرستان دیواندره

همه برای دیواره، دیواره برای همه

گروه سنگ نوردی شهرستان دیواندره

همه برای دیواره، دیواره برای همه

دیواره نوردی در هوای بارانی

دیواره نوردی در هوای بارانی  

 

گرفتار شدن در یک هوای بارانی و بد در حین صعود برای هر سنگنوردی امری است غیر قابل اجتناب که بخصوص در اوایل پاییز و بهار بیشتر روی می دهد.

  • در چنین مواقعی چاره چیست ؟

طبیعا به همراه داشتن پوشاک ضد آب و مناسب می تواند تا حد زیادی در حفظ وضعیت و روحیه شما کمک نماید ، پس در زمان چیدن کوله پشتی خود آن را از قلم نیاندازید.

نترسید و عصبی نشوید.

مطمئمن باشید هر طوفانی بالاخره فروکش خواهد نمود، پس خونسردی خود را از دست ندهید و اگر همراه شما احساس اضطراب می کند سعی کنید با رفتارتان آرامش را به او بازگردانید.

موقعیت های پیش رو را بخوبی بسنجید.

عاقلانه تصمیم بگیرید، همواره فرود بهترین چاره نیست ، پس بنا به موقعیت خودتان بر روی دیواره تصمیم به ادامه راه یا برگشت بگیرید و به یاد داشته باشید که صعود یک طول طناب تا بالا بسیار بهتر از 9 طول فرود است .اگر شرایط دیواره اجازه داد می توانید بدنبال یک سر پناه بگردید تا از شدت طوفان کاسته شود .

اگر تصمیم به ادامه صعود گرفتید اصراری بر صعود  طبیعی(Free) نداشته باشید، سنگهای خیس مکان مناسبی برای صعود طبیعی نیستند، هر میانی را به خوبی کار بگذارید و حتما آن را به خوبی آزمایش کنید .( احتمال سقوط در این شرایط چند برابر می شود ).

اگر تسمه بلند به همراه دارید می توانید بصورت رکاب از آن استفاده کنید و بصورت مصنوعی مسیر را ادامه دهید .

نفر دوم نیز می تواند با استفاده از دو طنابچه پروسیک ( صعود میمونی ) بسرعت خود را به کارگاه برساند ، بنابراین داشتن یکسری لوازم برای این کار برای هر صعود کننده ای توصیه می شود. دو طنابچه و یک تسمه وزن زیادی ندارند اما می توانند بسیار چاره ساز باشند . در صورت تصمیم برای فرود تمام نکات ایمنی را چک کنید ، بخصوص وضعیت کارگاه های مسیر را و حتی اگر لازم دیدید آن را با اضافه نمودن ابزار تقویت کنید.

فراموش نکنید که هیچ ابزاری گران بها تر از جان شما و هم طنابتان نیست .


سریع ولی ایمن حرکت کنید

هرگز ایمنی را فدای سرعت نکنید . نبستن پیچ دهانه یک کاربین ، چک نکردن یک گره، اشتباه در انداختن طناب در وسیله حمایت ، بد کار گذاشتن حمایت میانی و ..... همه و همه می تواند به حادثه ای تبدیل شود که بسیار ناگوار است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد